=))

Saturday, April 9, 2011

sahabat...


KAWAN bukan “1”
Tapi berjuta,
Bukan untuk diguna
Tapi untuk dijaga,
Bukan unutk dimusuhi
Tapi untuk disayangi
 Bukan untuk sementara
Tapi untuk selamanya,
Bukan untuk dilupakan
Tapi untuk diingati,
Bukan untuk ditinggalkan
Tapi untuk dirindui,
Bukan hanya disini
Tapi di mana-mana,
Bukan setakat ini
Tapi hingga hujung NYAWA…

Ya Allah…
Sentuhlah hati sahabtaku ini,
Saat dia jauh darimu,
Peluklah hatinya,
Saat dia mencintai sesiapa lebih daripadamu,
Peliharalah imannya selalu Ya Allah….
Amin…

<untukmu SAHABAT>
Aku menadah tangan berdoa,
Memberitahu Tuhaan yang aku bersyukur,
Kerana Allah telah mengurniakan seorang sahabat  sepertimu kepadaku…
Ya Allah…
Ku mohon agar Engkau sentiasa mencurahkan rahmatMu kepada sahabatku…
Wahai sahabat,akan ku berjanji,,,,,
“…jika semalam  aku adalah sahabatmu…
Hari ini aku masih lagi sahabatmu….
& jangan risau mengenai esok…aku akan sentiasa menjadi sahabatmu…”
Itulah janjiku kepadamu wahai sahabatku….
& itulah hadiahku kepadamu…”kesetiaan seorang sahabat”
Sahabat ….
Kita berjumpa kerana takdir…
Kita berkawan kerana kasih sayang…
Kita berpisah kerana cita-cita…

No comments:

Post a Comment