=))

Sunday, July 17, 2011

kalimah "Laa ilaaha illallah"


Petikan daripada bab mengenai angin lembut daripada buku ARMAGEDON 2012 yag mencabut roh orang beriman, ada dijelaskan bahawa dunia tidak akan kiamat selagi masih ada orang yang beriman, iaitu masih ada orang yang berakidah “Laa ilaaha illallah.” Ini amanah (agama) yang dahulu pernah dikemukakan kepada langit , bumi, dan gunung-ganang. Tetapi mereka berasa mereka tidak mampu memikulnya. Akhirnya, amanah (agama) itu diberikan kepada manusia. Jadi selama masih ada manusia yang berpegang teguh pada amanah itu, maka seluruh langit dan bumi akan tetap tunduk dan berkhidmat kepada manusia, dan dunia tidak akan kiamat.

Berdasarkan hakikat ini, maka dapat difahami sebenarya, orang bukan islam dapat hidup di dunia ini berkat kewujudan orang islam. Berkat ibadat mereka, maka dunia tidak akan kiamat. Berkat amalan orang beriman, maka orang bukan islam masih dapat menghirup udara, meminum air dan menikmati keindahan dunia. Jadi, umat islam dengan kalimah “la ilaaha illallah” ini adalah penjaga dunia tempat seluruh umat manusia berlindung.

      Rasulallah berkata, “orang mukmin itu mencintai dan dicintai. Tidak ada kebaikan dalam diri seseorang yang tidak mencintai dan tidak dicintai. Dan sebaik-baik manusia adalah yang paling banyak memberi manfaat kepada manusia.”
                                                                     (hadith direkod oleh Daruquthni)

Manusia yang terbaik adalah manusia yang paling banyak memberi manfaat kepada orang lain. Apabila perkara ini dikaji secara mendalam, maka manusia yang terbaik adalah manusia yang berpegang teguh kepada hukum-hakam Allah adalah manusia yang paling takut (bertakwa) kepada Allah, iaitu orang yang beriman (mukmin).

Ini bermakna orang beriman adalah orang yang paling baik. Ini kerana dia paling banyak memberi manfaat kepada orang lain. Dengan iman yang dimiliki, didunia tidak akan kiamat, sehingga seluruh manusia, termasuk orang bukan islam pun mendapat manfaat yang begitu besar.

No comments:

Post a Comment